W zasadzie można by pójść na żywioł i zaznaczać jak leci, patrząc czy kanał 58 zrobi się aktywny. Problem w tym, że nie jestem do końca pewien czy nie będzie trzeba robić jakiś absurdalnych adaptacji później - mam tu na myśli tryb testowy z którego ciężko wyjść, aczkolwiek da się.
[O2] wspomaganie ruszania pod górę
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyEnriquez, to teraz trzeba to wcielic w życie
a później zabrać się za XDS :szeroki_usmiech
Bajt 17 bit 3, po zaznaczeniu wartość bajtu 17 z 00 zmienia się na 08 i.... w adaptacji pojawia się kanał 36 XDS ( taki jak w mapie twojego RS-a ) :P . Czy XDS już działa ( czy trzeba jeszcze coś pozaznaczać ) to inna sprawa, bo nie za bardzo mam pomysł na sprawdzenie tego w praktyce... Czuć to w jakiś szczególny sposób?
Poszperałem w necie i znalazłem jeszcze kilka kodowań innych aut VAG i w Golfie GTI też jest 08.
Także, włączać pany, włączać i testować czy coś daje na drodzę!!!Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Czuć to w jakiś szczególny sposóbprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Mam odpowiedź, że mój moduł nie obsługuje HHC.
Albo ściemniają ... jak ASO
patrzcie tutaj:
Nie mam dostępu do tego katalogu co tam Theresias wspomina, ale przypuszczam, że katalog swoje a życie swoje, jak na drugeiej stronie tego posta, napisałem które moduły są z HHC a które bez...
jak wiemy wiki Ross-techa ściemnia nieco, więc nie należy się spodziewać że to prawda.
A XDSa nie omieszkam sprawdzić jutro.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyIMHO teraz w zimie lepiej mi sie jeździlo niż poprzednią O2- zwłaszcza w kopnym śniegu wyjeżdżał bezproblemowoO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Enriquez, ciekawe o jaki czujnik w zespole G419 chodzi? G200 i G202 są zawsze przy ESP, może to ten G251 ( czujnik przyspieszenia wzdłużnego ), który jest standardowo w 4x4? A może do HHC dołożyli jeszcze jeden czujnik...
EDIT.
Dobra doczytałem, chodzi o czujnik G251 wykorzystywany w 4x4 i HHC. Do 21 tygodnia 2008 ten zespół czujników G419 był montowany pod fotelem pasażera. Od 22 tygodnia 2008 jest wbudowany w sterownik ABS/ESP. Jak ktoś ma wbudowany w ABS to faktycznie gra nie warta świeczki ( wymiana całości ) ale jak ktoś ma pod siedzeniem tylko G200+G202 to można by spróbować podmienić na ten z dodatkowym G251 i może HHC by ruszyło...
EDIT 2
Dorzuciłem do tabelki kilka aut znalezionych w necie ( VW, Audi, Skoda )
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dwaokapanowie, ale w automacie to raczej zbędny gadżet prawda? przy wzniesieniu i puszczeniu hamulca przy włączonym D, auto nie zjedzie...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Dobra, dziś miałem w końcu chwilę, żeby podjechać na jakąś małą górkę w spokojnym miejscu i popróbować z tymi ustawieniami HHC. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że mam aktywne HHC chociaż na 1000% go nie zamawiałem! Jest więc bardzo prawdopodobna teoria, która gdzies tu się przewinęła, że wszystkie DSG dostają HHC w standardzie. To "odkrycie" HHC u mnie pozwoliło mi, na podstawie tabelki z kodowaniem, na wytypowanie potencjalnego bitu odpowiedzialnego za HHC.
I uwaga, pierwszy strzał i od razu trafiony!!! Okazuje się, że jest to ten sam bajt co TPMS czyli Bajt 16, z tym że bit 0. Czyli do istniejącej wartości dodajemy 1 ( hex ) i jeśli tylko nasz sterownik obsługuje HHC to po zapisaniu kodowania, w adaptacjach na kanale 58 powinna pojawić się opcja HHC.
Teoretycznie ( jeśli inne kombinacje bitów w bajcie 16 nie wykluczają się z HHC ) a bajt 16 ma na drugiej pozycji cyfrę nieparzystą ( 1, 3, 5, 7, 9, B, D, F ) to HHC powinno być włączone, jeśli parzystą ( 0, 2, 4, 6, 8, A, C, E ) to HHC jest nieaktywne.
Jak mam u siebie bajt 16 o wartości 31, w tabelce są jeszcze potwierdzone HHC 35 i 6D. Wartość A9 podana przy jednym z 1,8 TSI z DSG sugeruje, że HHC też jest choć podane było w opisie, że HHC brak - podejrzewam, że sytuacja taka jak u mnie- właściciel dostał HHC w komplecie do DSG bez zamawiania i nic o nim nie wie.
Aby sprawdzić czy wasz moduł ma w ogóle szanse obsłużyć HHC ( czy posiada wbudowany czujnik G251 ) trzeba wejść w bloki pomiarowe i sprawdzić w kanale 006 czy jest jakaś wartość. Jak nie ( tak jak u kolegi Enriquez nic, n/a ) to niestety nici z HHC. Jeśli jest wyświetlana jakaś wartość i dodatkowo zmienia się ona jak spróbujecie bujnąć autem ( wystarczy pokiwać się na siedzeniu ) to jest duża szansa że HHC da się włączyć.
Nie mam niestety dziś dostępu do innej OIIFL bez DSG, żeby sprawdzić czy ta kombinacja zadziała również z manualem, ale myślę, że do końca tygodnia się uda ( chyba, że ktoś sprawdzi to wcześniej u siebie ).
A i jeszcze jedno jakby komuś nie wychodziło. Wszelkie zmiany kodowania i adaptacji robimy na przekręconym kluczyku ( zapłon ), ale bez pracującego silnika.
Miłej zabawy i dajcie znać jak poszło.
BTW. Próbowałem tego tylko u siebie i auto na razie jeszcze jeździ. Żeby mieć pewność trzeba to zrobić w kilku autach; jak boicie się coś "popsuć" u siebie to poczekajcie z kodowaniem na tych "odważniejszych" co zaryzykują :diabelski_usmiech .
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez tomekZamieszczone przez kowal 2002Jest więc bardzo prawdopodobna teoria, która gdzies tu się przewinęła, że wszystkie DSG dostają HHC w standardzie.
Komentarz
-
a ja mam zagadkę
sterownik 1K0 907 379 AB ESP 4motion MK60 0102
TPMS jest, czujnik G251 jest, HHC brak (adaptacja 58 - ERROR)
brak długiego kodowania !
jak widzę marbab w 4x4 ma inny sterownik
i chyba tu będzie pies pogrzebany->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
krzynol, ale żeby w adaptacjach pojawił się kanał 58 to musisz najpierw zmienić kodowanie ( chyba, ze masz takie samo jak marbab, a mimo to kanał 58 nie działa).
Czujnik G251 musisz mieć przy 4x4 niezależnie czy masz HHC czy nie.
Zamieszczone przez _tm_Zamieszczone przez tomekZamieszczone przez kowal 2002Jest więc bardzo prawdopodobna teoria, która gdzies tu się przewinęła, że wszystkie DSG dostają HHC w standardzie.
Do głowy przychodzą mi dwa pomysły...
Pierwszy DSG7 jest słabsza niż 6 i może, żeby wyeliminować niepotrzebne "szarpnięcia" występujące na 100% przy sytuacji, gdy próbujemy ruszyć autem pod górę, odgórnie włączany jest HHC ( wtedy skrzynia "rusza" z zatrzymanego a nie toczącego się w przeciwną stronę auta).
Drugi pomysł dotyczy tego, dlaczego w RS nie jest to włączane fabrycznie. Jak by nie patrzył wg Skody, RS jest autem "sportowym" więc taki HHC przy szybkich startach może "przeszkadzać".
To oczywiście tylko takie luźne pomysły, możliwe, że wcale nie trafione...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
wiem, wiem, tylko nie mam długiego kodowania!
kodowanie marbaba jest do innego sterownika
ktoś ma ten sterownik bez long coding?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
fragment adaptacji sterownika 1K0 614 517
"...
A058,0,Hill Hold Assist (HHA)
A058,3,Hill Hold,Assist Status
A058,5,Hill Hold Assist (HHA)
A058,6,0 = Hill Hold Assist (HHA) inactive (PR-UG0)
A058,7,0 = Hill Hold Assist (HHA) "normal"
A058,8,1 = Hill Hold Assist (HHA) "early" (Start with low RPMs)
A058,9,2 = Hill Hold Assist (HHA) "late" (Start with high RPMs and slipping Clutch)
;
A059,0,Hill Hold Assist (HHA): Engine Type
A059,5,Hill Hold Assist (HHA): Engine Type
A059,6,Only valid for 1K0-614-517-R/S!
..."
[ Dodano: Wto 08 Lut, 11 15:23 ]
Zamieszczone przez kowal 2002krzynol, ale marbab, ma krótkie kodowanie 0023170
bo te rozważania o zmianie długiego kodowania nas nie dotyczą
i wychodzi na to, że 4x4 mają HHC kodowane poprzez softcoding
tyle tylko, że moim sterowniku nie nie ma opisu do tego->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
dwaoka, zczytywałem, ale w OII przed FL do HHC potrzebny był inny moduł ABS-u ( 1K0 614 517 ) a ty masz ten zwykły ( 1K0 907 379 ).
krzynol, jakieś zaćmienie chwilowe miałem :diabelski_usmiech , u Ciebie HHC oczywiście nie ruszy, nie ten sterownik.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz